לקדם או לא לקדם זו השאלה

קידום אתרים

קידום אתרים הפך בימים אלו להיות “הדבר הבא”. לא מזמן החלו בעלי עסקים להבין כי ללא אתר “אתה לא קיים”.  התקדמות מהירה מדפי העיתון, לדפי זהב ולניהול אתר יצוגי. גם באתרים למדו מהר מאוד כי בכדי להשאר ברמה גבוהה יש צורך לתחזק את האתר לא מעט. להוסיף תכנים רבים ולעקוב אחר אתרי המתחרים. בתקופה האחרונה מתחילים להבין בעלי אתרים כי זה לא מספיק. ישנו הצורך הברור לקדם את האתר וכמה שיותר גבוה במנועי החיפוש, וכמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות ככה יותר טוב.

האומנם?

במאמר זה אכתוב מעט על האם בהכרח צריך לקדם כל אתר, מה האפשרויות העומדות בפני בעלי אתרים בהתייחס לנושא התקציב ואופי האתר \ עסק.

אופי האתר

ישנם לא מעט סוגי אתרים, בניהם ישנם אתרים שכל תפקידם “להיות שם”, ולו בכדי להראות את העסק מכובד. (“יש לך אתר?” נשאל בעל העסק…. “וודאי” עונה בגאווה) אתר שכל תפקידו בעצם אודות החברה.
ישנם אתרים שכל תפקידם הינו שרות לצרכן. עסק אשר הצרכן כבר מכיר בו ויודע על האפשרות להכנס לאתר זה על מנת לקבל מידע כזה או אחר. אם ניקח את לדוגמא אתר ממשלתי כגון “ביטוח לאומי”, האם אתר זה צריך קידום?
במידה ומודבר באתר יצוגי, שאתר זה אינו מועיל או אינו יספק תוצאה מבוקשת אלא לאחר הכרות עם העסק אולי כדאי להשקיע את התקציב בדרך אחרת?

תקציב לקידום האתר

בהתייחס להחלטה שקידום אתר יועיל לנו ולא משנה מה הסיבות לכך, יש להגדיר מראש את תקרת התקציב לקידום האתר. להחליט מה גובה התקציב יאפשר לכם להשלים את הנוסחה: גובה התקציב + מיקום צפוי בתוצאות החיפוש  (וזמן הגעה שכן מדובר על קידום [אורגני] ולא פרסום ממומן) = כדאיות (כן/לא).
חשוב להבין שגישה של “זה התקציב שלי ואותו אני שם בקידום האתר וכמה שיקודם זה יותר טוב מכלום” הינה שגויה. ומדוע?
כאשר אתם מבצעים חיפוש בגוגל, לאיזה דף מקסימום הגעתם? האם נשארתם לרוב אם לא כל הזמן בדף הראשון? או שמה הנכם נמצאים בדף 2 או גרוע מכך?
מחקרים רבים מראים לנו כי רוב המשתמשים המוחלט נשאר בתוצאות החיפוש הראשונות בלבד. מעטים מאוד מגיעים לתוצאות האחרונות, ואני לא מתייחס כלל לדפים נוספים. ולצורך העניין ניקח תקציב X אשר יניב תוצאות קידום, לדוגמא מדף 200 לדף 2 שעל פניו בהחלט קידום יפה אבל בפועל לא יניב לנו את התוצאה הרצויה. אולי במצב זה יהיה נכון יותר להשקיע את התקציב בדרך אחרת לפרסום האתר \ עסק?
לכן, למרות הידיעה כי קידום יועיל לעסק, יש להחליט מה גובה התקציב ולברר מהיא התוצאה הצפויה בקידום האתר ולפי כך להחליט האם לבצע תהליך קידום.

דוגמא נוספת ומאוד רלוונטית הינה האפשרות לפרסם את אתרכם בגוגל, פייסבוק וכד’. יתכן מאוד כי פרסום בגוגל באותו תקציב שהיה מיועד לקידום האתר יניב תוצאות טובות בהרבה ובשליטה טובה יותר בכל זמן נתון על מילות המפתח ועל התוכן המוצג בפרסום.
מצב זה יאפשר הגדלה של לקוחות / ריווחיות ובשלב מאוחר יותר בשילוב פרסום (או לא) אפשר לבצע קידום אורגני.

לסיכום

לסיכום: חברה רצינית, תדע לבצע חקר מילות מפתח, להעריך תקציב ומיקום וביחד תוכלו לעשות החלטה האם נכון יהיה לבצע קידום “אורגני”, לבצע קמפיין פרסומי או שישנו תקציב שבהחלט מספיק לשלב בין השניים כבר בתחילה.

בהצלחה.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
עוז.ב

עוז.ב

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

אז מה אתם חושבים?

מי אני?

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

פריצה לאתר אינטרנט

וירוסים שאפשרו שליטה מלאה על האתר ובין השאר יצירה של 1,879 פוסטים על כלות מכל מיני מדינות ותכנים למבוגרים עם ניסוחים שאחסוך מכם, אבל תרשו לעצמכם לדמיין את הגרוע מכל.

קראו עוד »

אחזקת אתר. למה זה טוב?

השאלה הזו נשאלת לא פעם ונוצר הרושם כאילו מדובר בשירות שלרוב אינו כדאי ונכון. האם תשלום עבור תחזוקת אתרים הינה מיותרת? האם “עובדים עלינו” כאשר מציעים לנו שירות זה?

קראו עוד »

תוכן עניינים

add media
UZIDESIGN ACCESSIBILITY
UZIDESIGN ACCESSIBILITY

האמת? אני ממש מתרגש!

אני ממתין לשיחה עמכם.
אשמח להקשיב לצרכי העסק שלכם, לרצונות שלכם, לייעץ לכם ולתת לכם הצעת מחיר רלוונטית וייחודית במיוחד עבורכם.

מבצע שאסור לפספס

אירוח אתר, שם מתחם, תעודת הצפנה, חבילת תחזוקה וחבילת תוספים לשנה במתנה!

ימים
שעות
דקות
שניות

או מלאו את הטופס הבא