אחזקת אתר. למה זה טוב?

הסיבות לתחזוקת אתרים

השאלה הזו נשאלת לא פעם ונוצר הרושם כאילו מדובר בשירות שלרוב אינו כדאי ונכון. האם תשלום עבור תחזוקת אתרים הינה מיותרת? האם “עובדים עלינו” כאשר מציעים לנו שירות זה? הרי אתר האינטרנט בנוי, נראה ועובד כפי שאנחנו רוצים. מה יכול להשתנות?
במאמר זה אציג את הסיבות לחובת תחזוקת אתרים ואתן דוגמה אמיתית מהימים האחרונים על אתר שלא היה מתוחזק זמן רב ואת התוצאה לכך.

אבטחה

או יותר נכון לומר “חורי אבטחה”. ברוב מוחלט של המקרים אתרים נבנים על בסיסי מערכות כגון: WordPress, Joomla וכד’. ככל שהזמן עובר, מוצאים יותר דרכים לנצל חורי אבטחה אשר מאפשרים לפרוץ לאתרים. בנוסף לבסיסי המערכות לרוב גם עושים שימוש בתבניות ותוספים רבים שגם הם עם הזמן מאפשרים למצוא חורי אבטחה שכאלה.
יוצרי המערכות השונות דואגים מעת לעת ליצור עדכונים אשר מאפשרים לסגור חורי אבטחה אלו ולמנוע חדירה אל אתרכם.

קדמה טכנולוגית ותצוגת אתר

הזמן עושה את שלו ודברים משתכללים ומשתנים. לדוגמה, דפדפנים. לא פעם שינוי שכזה יוצר מצב שבו אתר לא נראה טוב בדפדפן מסוים (או בכל הדפדפנים), מכשירים מסוימים וכד’. עדכונים שונים למערכות קיימות או לחילופין עדכון יזום של פיתוח עצמאי יאפשר המשך הצגה מושלמת לכלל הגולשים בכל סוגי הדפדפנים ובכל סוגי המכשירים.

ביצועי אתר

בהמשך לקדמה טכנולוגית, עדכונים שונים מכילים את האפשרות לשפר את ביצועי האתר. לדוגמה, שיפור זמני טעינה ע”י שיפור קוד ו\או טכנולוגיה קיימת.
כמו כן, ישנם אתרי מידע שהנם מעבר לאתר תדמיתי וגדלים בקצב מסוים. לאתרים אלו יהיה נכון לבצע ניקוי וטיפול בבסיסי הנתונים (המקום בוא נשמר כל הידע) וקבצים זמניים הנשמקים בתקיות השונות.

טיפול נקודתי

אז דיברנו על 3 הסיבות החשובות לתחזוקת אתרים. אבל למה בעצם צריך לעשות זאת באופן קבוע? למה לא לטפל נקודתי? הרי  יכול לעבור זמן רב עד שיפרצו לאתר או שלא אהיה מרוצה מביצועי האתר, אם בכלל. אז אם וכאשר זה יקרה, נדאג לפנות לבעל מקצוע שיבצע את הדברים הנחוצים. האם זה לא פתרון?
לחלוטין לא! מצב זה יכול לגרור פגיעה בתמית העסק ולגרור עלויות גבוהות בהרבה מתחזוקת אתרים קבועה.

פגיעה קשה בתדמית העסק

נשאלת השאלה. מה היה קורה לו הייתם גולשים באתר אינטרנט ופתאום האנטי וירוס שלכם היה “משתולל” או לחילופין היו קופצים לכם כל מיני פרסומות מפוקפקות או תכנים של מבוגרים? האם הייתם בוטחים באתר הנ”ל לאחר מכן? או שמה הייתם נוטשים את האתר באופן מיידי ומחפשים מקור אחר?
וגם במקרים “קלים” יותר. לדוגמה, אתר שלא מוצג טוב ומקשה עליכם לצפות, לבצע פעולה וכן הלאה. האם גם במקרה זה לא הייתם מחפשים מקור אחר?
האם טיפול נקודתי (שכאמור עלול לעיתים להיות יקר מכל התקופה של תחזוקת אתר בהתאם לסוג המקרה) יעזור לכם להחזיר את הלקוחות האבודים שלא ביצעו באותו הזמן את הפעולה? לא רק שהתשובה היא שלילית כמובן, למעשה, רוב הסיכויים שאותם לקוחות לא יבטחו ויחזרו בשנית, כך שאבדתם אחוז גדול של לקוחות פוטנציאלים גם בעתיד.

לסיכום

תחזוקת אתרים מסיבות אלו וסיבות נוספות – הינה חובה. בסופו של יום לא מדובר בכסף רב ביחס ובהתאמה לסוג האתר ולא כדאי להסתכן. דאגו לתחזוקה חודשית ובקשו דו”ח חודשי לנעשה באתר.

דוגמה למקרה פריצה לאתר שלא היה מתוחזק כלל.

הידעתם?

לקוחות “עוזידיזיין” בחבילת UdesignPluse ומעלה נהנים מאבטחה, הצפנה ותחזוקה שבועית ללא תוספת תשלום! לקבלת הצעת מחיר ו\או ייעוץ:

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
עוז.ב

עוז.ב

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

אז מה אתם חושבים?

מי אני?

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

פריצה לאתר אינטרנט

וירוסים שאפשרו שליטה מלאה על האתר ובין השאר יצירה של 1,879 פוסטים על כלות מכל מיני מדינות ותכנים למבוגרים עם ניסוחים שאחסוך מכם, אבל תרשו לעצמכם לדמיין את הגרוע מכל.

קראו עוד »

אחזקת אתר. למה זה טוב?

השאלה הזו נשאלת לא פעם ונוצר הרושם כאילו מדובר בשירות שלרוב אינו כדאי ונכון. האם תשלום עבור תחזוקת אתרים הינה מיותרת? האם “עובדים עלינו” כאשר מציעים לנו שירות זה?

קראו עוד »

תוכן עניינים

add media
UZIDESIGN ACCESSIBILITY
UZIDESIGN ACCESSIBILITY

האמת? אני ממש מתרגש!

אני ממתין לשיחה עמכם.
אשמח להקשיב לצרכי העסק שלכם, לרצונות שלכם, לייעץ לכם ולתת לכם הצעת מחיר רלוונטית וייחודית במיוחד עבורכם.

מבצע שאסור לפספס

אירוח אתר, שם מתחם, תעודת הצפנה, חבילת תחזוקה וחבילת תוספים לשנה במתנה!

ימים
שעות
דקות
שניות

או מלאו את הטופס הבא