בניית אתר או הקמת אתר

בניית אתר או הקמת אתר?

מהם ההבדלים ומה אני צריך בעצם?

הפעולה “בניית אתר” הולכת ונעלמת. יחד עם זאת, המושג עדיין קיים ואף יותר מתמיד. ברוב מוחלט של המקרים תקבלו הצעה על בניית אתר כאשר בפועל מדובר בהקמת אתר או התקנת אתר.
אז מהם ההבדלים בין בניית אתר לבין הקמת אתר (התקנת אתר)?

הקמת \ התקנת אתר אינטרנט:

ברשת האינטרנט קיימות מערכות מצויינות אשר נמצאות בשימוש ע”י מליוני משתמשים ובתוכם חברות ענק. מערכות אלו (בבסיסן) הן בקוד פתוח. דהיינו, מאפשרים הורדה של המערכת והתקנתה ללא עלות. המערכות המוכרות ביותר באינטרנט כרגע הן WordPress ו-Joomla אך קיימות מערכות טובות נוספות. שימוש במערכות אלו מאפשרות הקמת אתר אינטרנט במהירות ואף ללא ידע בתיכנות או בבניית אתרים כלל! בנוסף, כיוון שמדובר בקוד פתוח ורבים וטובים משתפים פיתוחים עבור מערכות אלו, תוכלו למצוא גם תבניות רבות (עיצובים) בחינם ותוספים (הרחבות) בחינם שיתאימו את המערכת בהתאם לצרכים שלכם.

אז רגע! אם הכל חינם… מדוע לשלם בכלל ולא לעשות זאת בעצמנו?

כמה סיבות לכך:
1. חוסר זמן: הזמן שלכם יקר. לשבת ולהבין עכשיו כיצד מתקינים מערכות, אילו עיצובים קיימים בשוק, אילו תוספים מתאימים עבור הצרכים שלי ומה מהם הטובים יותר – ידרשו זמן. אם אתם רוצים לעשות זאת רק עבור אתר אינטרנט אחד, עבורכם או עבור מכר, הקדשת הזמן לכך לא תהיה כלכלית \ הגיונית.
2. נכון שיש המון עיצובים ותוספים בחינם – אך לא פעם כדאי לשלם על משהו שיהיה יותר מקצועי ובעל יותר אפשרויות והתאמות לצרכים שלנו. עדיין העלויות לרוב לא גבוהות וכדאיות עבור אתר האינטרנט שלנו שהוא בעצם הפנים של החברה.
3. כאשר חברה מתעסקת בכך באופן מקצועי, יש לה הכרות עם מגוון רחב של עיצובים ותוספים והפתרונות עבור הצרכים שלכם תהיה בעלת תאימות גבוהה יותר. דהיינו אתר מקצועי יותר.

אבל העלות צריכה להיות שונה וכדאית!

כאשר מקימים \ מתקינים עבורכם אתר, עיצוב ותוספים שונים העלות צריכה להיות שונה לחלוטין מאשר בניית אתר. כאשר מתבססים על קוד פתוח, דהיינו על מערכות מוכנות מראש שהן ללא תשלום או בתשלום סימלי לא הגיוני לשלם עבור בניית אתר ששם מתבססים על קוד שנבנה מההתחלה ע”י בונה האתרים (הסבר בהמשך). התשלום צריך להיות עבור שירות הקמת אתר ולא עבור שירות בניית אתר שהם כאמור, דברים שונים לחלוטין.

בניית אתר אינטרנט:

כשמו כן הוא, הכוונה היא לבנייה, כתיבת קוד מחדש בהתאם לצרכים שלכם. לרוב ממש מההתחלה וללא שימוש בקוד פתוח \ מערכות מוכנות כגון: WordPress, Joomla וכד’. בחלק מהמקרים יתכן ויעשו שימוש במערכות אלו כבסיס על מנת לקצר את תהליך בניית האתר ואת עלות הבנייה ועל בסיס זה יבצעו התאמות ע”י כתיבת קוד חדש בהתאם לצרכי הלקוח.

כיצד הרוב פועלים?

ברוב מוחלט של המקרים מדובר על שימוש במערכות מוכנות. זה לא רע! ההפך, כאשר עושים שימוש במערכת מוכנה שמשתמשים בה מליוני יוזרים ברחבי העולם, ניתן להיות בטוח שתקינות האתר תהיה טובה יותר ומוגנת יותר. כאמור, גם חברות גדולות עושות שימוש במערכות מוכנות בניהם, CNN, NEW YORK TIMES, SONY ועוד… נכון לרגע זה הוקמו מעל 74 מליון אתרים ע”י המערכת המוכנה WordPress. לכן ברוב מוחלט של המקרים להקים אתר על מערכת מוכנה תהיה בחירה נכונה, רק יש לוודא שהתשלום בהתאם.

אז מהן העלויות?

העלויות כמובן ישתנו מחברה לחברה. יחד עם זאת, אם החלטתם ללכת על מערכת מוכנה, הדגישו זאת במקום אליו אתם פונים וזאת על מנת להציג בפניהם ידע. הסבירו להם את הצרכים שלכם וביקשו מהם הצעה שתכלול האם השימוש בעיצוב מתוך תבנית בחינם, תבנית בתשלום (ואם כן איזו תבנית), אילו תוספים הם מתקינים וכד’. כך תוכלו לעשות שיקול מול הצעות שונות האם המחיר הוא כדאי.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
עוז.ב

עוז.ב

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

אז מה אתם חושבים?

מי אני?

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

פריצה לאתר אינטרנט

וירוסים שאפשרו שליטה מלאה על האתר ובין השאר יצירה של 1,879 פוסטים על כלות מכל מיני מדינות ותכנים למבוגרים עם ניסוחים שאחסוך מכם, אבל תרשו לעצמכם לדמיין את הגרוע מכל.

קראו עוד »

אחזקת אתר. למה זה טוב?

השאלה הזו נשאלת לא פעם ונוצר הרושם כאילו מדובר בשירות שלרוב אינו כדאי ונכון. האם תשלום עבור תחזוקת אתרים הינה מיותרת? האם “עובדים עלינו” כאשר מציעים לנו שירות זה?

קראו עוד »

תוכן עניינים

add media
UZIDESIGN ACCESSIBILITY
UZIDESIGN ACCESSIBILITY

האמת? אני ממש מתרגש!

אני ממתין לשיחה עמכם.
אשמח להקשיב לצרכי העסק שלכם, לרצונות שלכם, לייעץ לכם ולתת לכם הצעת מחיר רלוונטית וייחודית במיוחד עבורכם.

מבצע שאסור לפספס

אירוח אתר, שם מתחם, תעודת הצפנה, חבילת תחזוקה וחבילת תוספים לשנה במתנה!

ימים
שעות
דקות
שניות

או מלאו את הטופס הבא