קידום נכון לאתר אינטרנט

רבים יוצאים מנקודת הנחה שקידום אתר אינטרנט שווה להופעה במקומות ראשונים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. דהיינו קידום אתר שווה לקידום אתר במנועי החיפוש, אך לא כך הדבר. צריך לזכור את המטרה מאחורי הקידום שאנחנו בוחרים לבצע והיא כמובן חשיפה ללקוחות פוטנציאלים. זה נראה לעיתים אותו הדבר שכן הגעה במילות מפתח רלוונטיות למקומות גבוהים בגוגל תגרור חשיפה של בית העסק ללקוחות פוטנציאלים אך כאמור לא כך הדבר. קידום אתר אינטרנט הינו חשיפה של אתר האינטרנט למקסימום לקוחות פוטנציאלים ע”י מחקר התנהגות לקוחות תוך התחשבות בתקציב האפשרי ובמאמר זה אציין את הדברים שיש לקחת בחשבון.

חקר התנהגות לקוחות ברשת האינטרנט

ראשית הדבר הראשון שיש לעשות הינו מחקר מעמיק על התנהגות הלקוחות ברשת האינטרנט. כמה מהם מבצעים חיפוש עבור המוצר ו\או השירות של בית העסק שלכם בגוגל. כמה מהם גולשים ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, אתרים רלוונטים בתחום וכד’

לדוגמה, אם לאחר מחקר הבנו שאחוז גבוה של הלקוחות נמצא ופעיל בפייסבוק, לצורך העניין בקבוצות בתחום השירות ו\או המוצר יהיה לעיתים נכון יותר להשתמש בתקציב הקידום ולקדם את השירות ו\או מוצר דרך קידום (ממומן) של פייסבוק ולהפנות לאתר בעזרת דף עסקי בפייסבוק או הפניה ישירה במודעה. בואו נכתוב את זה במספרים בכדי שיהיה לנו יותר קל: נניח שיש לנו “מוצרים למספרות” ואנו רוצים לחשוף את המוצרים ואת אתרינו לספרים בכל אזורי הארץ. גילינו שיש חיפושים לכל המילות מפתח הרלוונטיות במנוע החיפוש גוגל ששווה לכ-1,000 חיפושים בחודש ואילו בפייסבוק נגלה שיש באפשרותנו להגיע לכ-10,000 בעלי מספרות. היכן יהיה נכון יותר להשקיע את תקציב הקידום? אומנם זה נראה ברור מאליו, אך גם כאן התשובה איננה חד משמעית ויש לבחון דברים נוספים עליהם נדבר בהמשך.

בחינת תקציב קידום

ברחבי הרשת ניתן למצוא מקדמים אשר מספקים חבילות קידום לפי כמות מילות מפתח נבחרות. הדבר אינו נכון ויש לשים לב למספר דברים:

  • כפי שכתבתי לעיל, קידום לא מתחיל ונגמר ע”י הופעתנו בגוגל. בהתאם לתקציב, צריך לוודא שהאתר \ השירות \ המוצר מקבלים את החשיפה הגדולה ביותר תוך דגש גם על קהל לקוחות איכותי. אפשר לחלק את תקציב הקידום בין חברות שמקדמות במקומות שונים אך במקרה כזה צריך לקרא את נתוני המחקר ולהבין אם ישנה בכלל כדאיות ואיך נכון לחלק את התקציב ולא מראש לקבוע תקציב X לקידום כזה ו-Y לקידום אחר או לחלק שווה בשווה מבלי לדעת מה יניב כל קידום.
  •  להיות ראשון בגוגל. נצא מנקודת הנחה שחברה מציעה לכם חבילה של 10 מילות מפתח / ביטויים. נאמר שבהסכם ישנה התחייבות ל-70% מילות מפתח במקומות 1-5 תוך X זמן. מה קורה במצב שבו 3 מילות המפתח הרלוונטיות ביותר אינן מגיעות לתוצאות הרצויות ובכך בעצם החשיפה איננה גדולה כפי שרצינו? או לצורך העניין, קהל הלקוחות שקיבלנו אינו “איכותי” מספיק, זאת אומרת, יחסי ההמרות קטנות מהמצופה? האם מילות המפתח נבחרו ע”י כמות החיפושים בחודש? או שדאגנו לבחון את קהל היעד שמבצע את החיפוש? לכן, אם התקציב אפשר לנו להיות במקום ראשון בגוגל במספר מילות מפתח שהן רלוונטיות אך לא קיבלנו חשיפה מספיק טובה או לחילופין קיבלנו חשיפה גדולה מאוד אך יחסי המרה קטנים מאוד, האם השתמשנו בתקציב בתבונה? *יחסי המרה תלויים כמובן גם בדף הנחיתה, תחרותיות מחיר, שירות, רלוונטיות אמיתית ודברים רבים נוספים. אך כאן אנו יוצאים מנקודת הנחה שהכל נכון לרוב הלקוחות ובקהל איכותי הכוונה היא לקהל שמעוניין במוצר ולא ככזה שעושה “סקר שוק”, לקהל שאפשר לספק לו את השירות ולא נניח שהלקוח צריך לקבל שירות פרונטלי באילת והלקוח מהצפון הרחוק.
  •  אסטרטגית ריבוי מילות מפתח. יצירת “זנב ארוך”, בחירת מילות מפתח מקבילות וכד’. אנו אוהבים לקרא לזה “הכל נשאר במשפחה”. בוא נצא מנקודת הנחה שמילת מפתח “ציוד למספרות” תניב לנו 3,000 חיפושים חודשיים והיא לחלוטין מילת המפתח בעלת כמות החיפושים הגדולה ביותר. ונניח רק לשם נוחות החישוב, שמילת מפתח זו היא גם תהיה עלות כל התקציב האפשרי שלנו. האם מראש יהיה נכון לבחור אותה? לחלוטין לא. לדוגמה, בואו נניח שמילת מפתח “ציוד למספרות במרכז”, “ציוד למספרות בשרון”, “ציוד למספרות בתל אביב” יחד מניבות לנו 4,500 חיפושים חודשיים ובגלל תחרות נמוכה יותר מדובר באותו תקציב וגם צפי להגעה למקומות ראשונים מהירה יותר. האם לא יהיה נכון יותר לבחור במילות מפתח אלו (כמובן למען הסר ספק בית העסק נמצא במרכז)?
  • יחס עלות תועלת. בזמן קבלת החלטה על תקציב הקידום יש לדעת ולבצע החלטה סופית רק לאחר ידיעה בכמה הקטנה או הגדלת התקציב, תיצור הגדלה או הקטנה בפועל על תוצאות הקידום. לצורך העניין אם הוספה של 10% לתקציב הקידום תגדיל חשיפות בכ-30% יתכן ויהיה צעד נכון להשקיע בהוספה לתקציב. לחילופין, יתכן והקטנה של 20% מהתקציב לא תגרור השפעה על כמות החשיפות \ התדמות וכד’ או כזו שעדיין יהיה נכון יותר לשמור על אותו תקציב ו\או להשקיעו במקום אחר.

קידום אורגני או ממומן

בנוסף לבחירה שלנו היכן לקדם יש כמובן גם את הצורך להחליט אם אנחנו מבצעים קידום אורגני או קידום ממומן. בקצרה: קידום ממומן הינו הופעה של מודעה בתשלום. אתה משלם, אתה מופיע. לעומת זאת, קידום אורגני הינו קידום שמאפשר לאתר שלך להתקדם בהתאם לרלוונטיות ואיכות אתרכם.
אז מדוע אם כך קוראים לפרסום ממומן “קידום ממומן”?
אם נתייחס למען הנוחות לגוגל, נדייק ונתייחס לתוצאות חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, נוכל לראות שיש מודעות פרסום בראש עמוד ובצד העמוד (ימין שמאל בהתאם לשפת המערכת) או בסלולר המודעות יוצגו בראש ובתחתית העמוד. כיצד נקבע היכן המודעה שלנו תהיה ממוקמת? כיצד בכלל נקבע אם המודעה שלנו צריכה להיות בדף הראשון? ומה תהיה העלות על כל לחיצה של לקוח פוטנציאלי? בדיוק לכך הכוונה ב”קידום ממומן”. יצירה של מודעות פרסום איכותיות ורלוונטיות גבוהה עם הקמת מערך קבוצות מודעות איכותיות ומותאמות כראוי וזאת על מנת להתקדם במיקום הצגת המודעה שלנו.

יתרונות, חסרונות ומה נכון לבחור

היתרון בקידום ממומן שאנו מופיעים כמעט באופן מיידי. התהליך מהיר. שילמת? הופעת.
החיסרון בקידום ממומן שצריך לשלם. ברגע שמפסיקים את התשלום, המודעה שלנו יורדת. כמו כן, אם לצורך העניין קבענו תקציב מוגבל, יתכן ונפספס שעות הצגה ללקוחות רלוונטיים.
דבר נוסף חשוב שצריך לקחת בחשבון הוא ה-CTR (click-through rate) – שיעור הלחיצה על מודעות בתשלום. הנתונים הממוצעים מציגים שיעור של 1.9% הקלקות על מודעת תשלום. זה אומר 2 מתוך 100 יבחרו ללחוץ על המודעה.

היתרון של קידום אורגני (SEO) שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. אם בחרנו לשלם למקדם מקצועי שידאג לכך שאתרנו יופיע במקומות ראשונים זה אומר לחלוטין שגוגל לצורך העניין החליט שהאתר שלנו רלוונטי ואיכותי לשאילתות המשתמש. מכאן נשאר לבצע שימור. כך שלא מדובר על תשלום להופעת האתר אלא התהליך עצמו ובכך לרוב מאפשר הפסקת תשלום או תשלום על שימור התוצאות ולא קידום ובכך העלויות נמוכות בהרבה מתשלום ממומן. בנוסף, הנתונים הממוצעים מציגים שיעור של 7% הקלקות על תוצאות אורגניות.
החיסרון של קידום אורגני שהוא אינו מיידי. למעשה, הוא רחוק מכך. קידום אורגני של מילות מפתח וביטויים תחרותיים בממוצע אורכים כ-8 חודשים. ובזמן הזה, אנו לא מופיעים ונחשפים ללקוחות.

אז מה נכון לעשות?

אין נכון לא נכון. “בעולם ורוד” הייתי בהחלט מציע שילוב של שניהם, לפחות בתחילת הדרך. מצב כזה אנו קודם כל דואגים לקבל חשיפה / לקוחות עכשיו. במקביל, אנו דואגים לקדם את האתר כך שבעוד X זמן שבו האתר יופיע בתוצאות החיפוש בצורה אורגנית נוכל לבחור:
הפסקה של תשלום עבור מודעות תשלום וקבלת חשיפה / לקוחות רק ע”י התוצאות האורגניות או המשך תשלום וקבלת לקוחות גם בתוצאות החיפוש וגם בתוצאות האורגניות.

במצב המתואר לעיל אנו מקבלים חופש פעולה גדול יותר באותו תקציב. נאמר לצורך העניין שברגע שהגענו לתוצאות אורגניות הרצויות ואנו מקבלים חשיפה טובה, נוכל לשנות את הפרסום הממומן. לדוגמה, שינוי מילות מפתח למוצרים או שירות אחר או לחלופין השקעת התקציב הממומן במקום אחר (עוד מילות מפתח אורגניות? פרסום במדיה אחרת? וכד’)

אז אם זה המצב האופטימלי? למה לא תמיד באמת לשלב? הסיבה היחידה היא תקציב.
אם התקציב שלנו הוא כזה שיביא חשיפה בינונית ומטה בקידום ממומן, לא יהיה נכון לגזול מהתקציב הנ”ל גם לקידום אורגני. מצב כזה יגרור חשיפה לא טובה בקידום ממומן ותהליך קידום אורגני איטי.
לכן, אם התקציב מוגבל \ נמוך. ההמלצה היא ליצור קידום ממומן. לקבל חשיפות / לקוחות בהקדם האפשרי ולהגדיל תקציב בשלב מאוחר יותר עבור קידום ממומן ואורגני.

הקידום מצוין, דף הנחיתה פחות

אז כתבנו על תקציבים, סוגי קידום ויש לנו מושג כללי באיזה דרך נכון לנו ללכת. אך האם העסק שלנו מוכן לקידום?
חלק חשוב בתהליך הקידום הוא ההכנה לקידום.
צד המקדם חייב לוודא כי האתר מוצג כראוי ובכל מכשיר. ניסוח נכון, רלוונטיות, זמני טעינה ועוד…
צד בית העסק חייב לוודא שהוא ערוך לתת שירות בהתאם לחשיפה המצופה.
אם אתם תהיו ראשונים ותופיעו בכל מקום אבל האתר לא יוצג כראוי ויהיה מסורבל – יחסי ההמרה שלכם יהיו בהתאם. לחלופין אם תהיה הענות גדולה ובית העסק לא יוכל לתת שירות ראוי (כדוגמת מענה לטלפונים או דוא”לים) שם בית העסק עלול להפגע. לכן, השקיעו קודם לכן ביסודות.

לסיכום:

לא להתפתות לחבילות קידום כאלה ואחרות. דאגו לעשות אבחון של בית העסק, אתרכם, תקציב ולבסוף בדקו מהי הדרך הנכונה ביותר לקדם את אתרכם ברשת האינטרנט.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
עוז.ב

עוז.ב

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

אז מה אתם חושבים?

מי אני?

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

פריצה לאתר אינטרנט

וירוסים שאפשרו שליטה מלאה על האתר ובין השאר יצירה של 1,879 פוסטים על כלות מכל מיני מדינות ותכנים למבוגרים עם ניסוחים שאחסוך מכם, אבל תרשו לעצמכם לדמיין את הגרוע מכל.

קראו עוד »

אחזקת אתר. למה זה טוב?

השאלה הזו נשאלת לא פעם ונוצר הרושם כאילו מדובר בשירות שלרוב אינו כדאי ונכון. האם תשלום עבור תחזוקת אתרים הינה מיותרת? האם “עובדים עלינו” כאשר מציעים לנו שירות זה?

קראו עוד »

תוכן עניינים

add media
UZIDESIGN ACCESSIBILITY
UZIDESIGN ACCESSIBILITY

האמת? אני ממש מתרגש!

אני ממתין לשיחה עמכם.
אשמח להקשיב לצרכי העסק שלכם, לרצונות שלכם, לייעץ לכם ולתת לכם הצעת מחיר רלוונטית וייחודית במיוחד עבורכם.

מבצע שאסור לפספס

אירוח אתר, שם מתחם, תעודת הצפנה, חבילת תחזוקה וחבילת תוספים לשנה במתנה!

ימים
שעות
דקות
שניות

או מלאו את הטופס הבא