תעודה זה מספיק?

יש תעודה. אני יכול להיות רגוע?

במילה אחת, לא. בבניית אתר, עיצוב (אתר ובאופן כללי) וקידום אתר, תעודה ברוב המקרים תוכל בסופו של יום לאשר כי ישנו הידע כיצד לבצע בפועל את הדברים אך יחד עם זאת זה לא בהכרח אומר כי ישנו הידע כיצד נכון לבצע את הדברים ולמה. לצערי, כיוון שמקצועות אלו מבוקשים ישנן מכללות רבות וקורסים רבים שמזהים את הפוטנציאל הרב ומעבירים קורסים קצרים אשר מלמדים לרוב את השימוש בתוכנות ופחות על הדרכים האפשרויות ומדוע נכון ללכת בדרך מסוימת ולא בדרך אחרת. במאמר זה אכתוב מעט על דעתי בחשיבות התעודה, מה חשוב יותר, למה כדאי לשים לב ואף אציע לכם לשאול מספר שאלות על מנת לוודא כי הנכם בידיים טובות.

עיצוב – לא רק עניין של טעם וריח

כל אחד יכול ללמוד בקורס כזה או אחר כיצד משתמשים בתוכנת פוטושופ. השאלה הנשאלת עם מעבר לידע בשימוש התוכנה המעצב יודע מדוע לבחור בצד מסוים ולא בצבע אחר, כמה פשוט העיצוב צריך להיות (רמת פרטים) לדוגמא בלוגו. האם המעצב ידע להמחיש את הנדרש דרך הלוגו? האם תהיה לו חשיבה “מחוץ לקופסא”? האם הוא יודע מה הרעיון מאחורי לוגו? תתפלאו! מעצבים רבים אינם יודעים ובמצב זה, התוכנה לא תוכל להיות לעזר.

עיצוב אתר אינטרנט:

עיצוב אתר אינטרנט חשוב עוד יותר. אתר אינטרנט הינו פאזל אחד גדול ואין להתייחס לכל עיצוב בנפרד (כגון: לוגו, באנרים, רקע, תמונות וכד’) וזאת כיוון שכל החלקים בסופו של דבר יתחברו לעיצוב אחד גדול שצריך להיות מעוצב בצורה כזו שמעבר ליופי הוא יהיה קריא, מזמין, מדגיש את החלקים הנדרשים יותר ואחרים פחות תוך התחשבות בקהל היעד הצפוי לבקר באתר ועוד..

אל תהססו לשאול שאלות כגון: למה הלוגו הזה ומה רצית להמחיש?, למה הצבע הזה ולא אחר?, למה בצד ימין ולא בשמאל או ממורכז? ועוד..

בניית אתר אינטרנט – לבנות חכם

מעבר לשילוב נכון של עיצוב כמצוין לעיל, בנייה נכונה של אתר אינטרנט חשובה מאוד. לא מדובר באתר שיהיה “פחות יפה” והוצאות כספיות מיותרות, אלא יכול לגרום לנזק של ממש.
בקורסים לרוב מלמדים להשתמש בתוכנות, ילמדו לכתוב שורות קוד, אבל האם מלמדים להתאים את בניית האתר לעסק שלך? לצרכים שלך? האם בונה האתר מברר מה אופי העסק? הלקוחות? האם הוא הסביר לך מדוע כדאי לבחור באתר שהינו HTML5 בסיסי או מערכת ניהול תוכן כל שהיא? אולי בכלל פלאש? או שאולי הוא “יבנה” לך אתר במערכת בניית אתרים חינמית און ליין כגון WIX?
לבנות אתרים אפשר בדרכים רבות ומגוונות. חשוב לקבל תשובות ענייניות מדוע לדעת בונה האתרים כדאי לבנות בדרך הזו ולא באחרת.

אל תהססו לשאול שאלות כגון: למה דווקא בטכנולוגיה זו? מדוע בשפה זו? האם מדובר במערכת “חינמית”? בקוד פתוח?

קידום אתרים – להיות ראשון?

הנושא המורכב מבניהם. בלתי אפשרי לכתוב בקצרה מדוע תעודה לא תהיה כאן האסמכתא שאתם בטיפול של יודע דבר אך אציין מספר דברים שלעתי הם העיקר.
– גוגל אינו מספר כיצד יש לבצע את הדברים על מנת להתקדם. מלבד קו מנחה ואחוז בודד של “תעשה”, גוגל בוחר להדגיש מה “לא לעשות” ולכן לימוד מעבר לאותם פרסומים רשמיים של גוגל הינם השערות בלבד. נכון. יתכן וכי מדובר על ניסיון והצלחות עבר של אותו גורם מלמד, אך האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן ולכן מה שלמדת היום לא בהכרח יהיה רלוונטי מחר.
– קידום אתרים מצריך יכולת מחקר וניתוח, חשיבה “מחוץ לקופסא”, תקשורת בין-אישית אפקטיבית וניהול משא ומתן. בלתי אפשרי לפתח בקורס קצר של קידום אתרים.
– נניח שניתן ללמד בקורס כיצד להיות במקום הראשון בגוגל. אבל האם זה אומר שמקדם שלכם יודע לזהות כי מילת המפתח תדרוש ממכם הוצאות גדולות יותר ממספר מילות מפתח אחרות שידרשו פחות ואף יניבו תוצאות טובות יותר? אולי במילת מפתח אחרת יהיו פחות כניסות אך הכניסות יהיו איכותיות יותר?

אל תהססו לשאול שאלות כגון: למה בחרת באסטרטגיה זו? האם אקבל דו”ח רציף של הנעשה כמקדם אל מול שינויים רלוונטיים במנוע החיפוש? האם אתה מתחייב לא לעשות שימוש בקידום שחור? באילו פעולות אתה משתמש על מנת לקדם את האתר? את מי אתה מקדם, באילו מקומות הוא נמצא אל מול מילות מפתח ואם אפשר לקבל את הטלפון של איש הקשר בחברה.

לסיכום:
תעודה זה מצוין. אולי נשמע שאני נגד לימודים במקצועות אלו אך לא כך הדבר. אני פשוט טוען שיש דברים שחושבים הרבה יותר. חשוב הניסיון וההצלחות. מישהו שלא רק ידע איך לעשות את הדברים, אלא שידע גם למה לעשות כך את הדברים. אתם בהחלט רוצים מישהו שיציג את תיק העבודות שלו וההצלחות שלו ולא את התעודות שלו.

*בימים הקרובים יעלה מאמר בנושא “שאלות שחשוב לשאול בונה אתרים\מעצב אתרים\מקדם אתרים”

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
עוז.ב

עוז.ב

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

אז מה אתם חושבים?

מי אני?

נושם, אוכל וישן דיגיטל מזה 16 שנים. בעל ניסיון עשיר בקידום ושיווק, פיתוח אפליקציות, משחקים, תוכנות וכמובן אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ולגופים גדולים כאחד. נרגש מטכנולוגיה ומאושר מהזדמנויות לחשיבה יצירתית.

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

פריצה לאתר אינטרנט

וירוסים שאפשרו שליטה מלאה על האתר ובין השאר יצירה של 1,879 פוסטים על כלות מכל מיני מדינות ותכנים למבוגרים עם ניסוחים שאחסוך מכם, אבל תרשו לעצמכם לדמיין את הגרוע מכל.

קראו עוד »

אחזקת אתר. למה זה טוב?

השאלה הזו נשאלת לא פעם ונוצר הרושם כאילו מדובר בשירות שלרוב אינו כדאי ונכון. האם תשלום עבור תחזוקת אתרים הינה מיותרת? האם “עובדים עלינו” כאשר מציעים לנו שירות זה?

קראו עוד »

תוכן עניינים

add media
UZIDESIGN ACCESSIBILITY
UZIDESIGN ACCESSIBILITY

האמת? אני ממש מתרגש!

אני ממתין לשיחה עמכם.
אשמח להקשיב לצרכי העסק שלכם, לרצונות שלכם, לייעץ לכם ולתת לכם הצעת מחיר רלוונטית וייחודית במיוחד עבורכם.

מבצע שאסור לפספס

אירוח אתר, שם מתחם, תעודת הצפנה, חבילת תחזוקה וחבילת תוספים לשנה במתנה!

ימים
שעות
דקות
שניות

או מלאו את הטופס הבא